- Słownik pojęć
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.
- Sklep (także Sklep Internetowy) – internetowa platforma sprzedaży Towarów na zasadach określonych w Regulaminie, działająca pod adresem virnalingerie.pl.
- Klient – korzystająca ze Sklepu Internetowego osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej przetwarzane przez Usługodawcę w celu prawidłowego świadczenia Usług określonych w niniejszym Regulaminie, jak również w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży oraz w celach statystycznych związanych z prowadzeniem sklepu internetowego.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą IRYNA KAMINSKA, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6762656618, REGON 526977561.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru lub Towarów ze Sprzedawcą.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Towary – rzeczy ruchome, prezentowane w Sklepie Internetowym, które mogą być przedmiotem umowy sprzedaży na rzecz Klienta.
- Umowa sprzedaży (dalej także jako: Umowa) – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawca, a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Towary;
- Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu (usługi świadczone drogą elektroniczną).
- Usługodawca – IRYNA KAMINSKA, Kraków, ul. Zakopiańska, nr 56, lok. 19, 30-435 , NIP 6762656618, REGON 526977561 w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przewidzianych w Regulaminie.
- Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy virnalingerie.pl dostępny pod adresem internetowym virnalingerie.pl prowadzony jest przez IRYNA KAMINSKA prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą IRYNA KAMINSKA, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki NIP 6762656618, REGON 526977561.
- Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania pomiędzy Sprzedającym a Klientami umów sprzedaży Towarów, znajdujących się w asortymencie Sklepu przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu i dostępnych w tym Sklepie usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Regulamin jest skierowany i obowiązuje wszystkich Klientów Sklepu. Korzystanie przez Klienta ze Sklepu Internetowego, zakup Towarów na odległość poprzez Sklep Internetowy oraz korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w ramach Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem, że Klient uprzednio zapozna się z Regulaminem i zaakceptuje warunki tego Regulaminu.
- Klient powinien korzystać ze Sklepu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu. W szczególności zabronione jest:
- dostarczenie treści o charakterze bezprawnym (np. treści naruszających dobra osobiste, a także inne prawa osób trzecich);
- korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie (np. poprzez użycie określonego oprogramowania);
- podawanie danych osobowych niezgodnych z prawdą lub naruszających prawa osób trzecich.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Faktyczne korzystanie z Serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
- Wymagania techniczne
- Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez System teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych zapewniających współpracę z Systemem teleinformatycznym, z którego korzysta Usługodawca:
- komputer (lub inne urządzenie podobne) z dostępem do sieci Internet, wyposażony w przeglądarkę internetową (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, Safari);
- włączoną w przeglądarce internetowej obsługę JavaScript oraz zapis plików Cookies;
- aktywny adres e-mail aktywny numer telefonu.
- Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez System teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych zapewniających współpracę z Systemem teleinformatycznym, z którego korzysta Usługodawca:
- Kontakt ze sprzedawcą i sposób porozumiewania się
- Mailowo; adres poczty elektronicznej: sklep@virnalingerie.pl
- Telefonicznie; nr tel. +48 732 593 173
- Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
- Sklep Internetowy prezentuje za pośrednictwem Internetu informacje o Towarach znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego oraz świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
- umożliwia Klientom kupowanie Towarów Personalizowanych znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego za pośrednictwem Koszyka, poprzez skorzystanie z Formularza Zamówienia (bez tworzenia Konta, bez logowania),
- umożliwia subskrybowanie przez Klientów newslettera Sprzedawcy zawierającego informacje handlowe o Towarach – na adres e-mail Klienta (newsletter mailowy).
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i potwierdzenia przez Klienta Formularza Zamówienia, Formularza zgody na przesyłanie newslettera mailowego, z których każdy dostępny jest w serwisie.
- Każda umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieoznaczony i może zostać wypowiedziana bez zachowania terminu wypowiedzenia, przez każdą ze stron w każdym czasie i bez podania przyczyny, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku wypowiedzenia umowy każda ze stron zachowuje prawa nabyte przed rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Klient wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie usługi subskrypcji newslettera mailowego poprzez zaznaczenie w otrzymanej wiadomości newsletterowej pola mówiącego o tym, że Klient nie chce otrzymywać kolejnych newsletterów mailowych (oświadczenie o rezygnacji z newslettera mailowego).
- Sprzedawca usuwa adres adres e-mail z listy subskrybentów bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia żądania Klienta.
- Niezależnie od postanowień, w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta Regulaminu. Usługodawca jest uprawniony do ograniczenia Klientowi w całości lub w części dostępu do Usług.
- Złożenie zamówienia oraz zawarcie umowy sprzedaży
- Klienci kupują Towary poprzez Sklep Internetowy wypełniając Formularz Zamówienia w Sklepie Internetowym, bez konieczności zakładania Konta w Sklepie Internetowym.
- Informacje o Towarach znajdujące się na stronach internetowych Sklepu takie jak: cena, opis, parametry techniczne i inne, stanowią zaproszenia do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Informacje podane w Formularzu Zamówienia powinny być danymi Klienta i powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne.
- Składanie zamówień na Towary poprzez Formularz Zamówienia jest możliwe przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
- Złożenie zamówienia na Towar wymaga dodania Towaru do koszyka oraz uzupełnienia w Formularzu Zamówienia wszystkich niezbędnych Danych osobowych (oznaczonych gwiazdką), i potwierdzenia przez Klienta, że wyraża on wolę zakupu Towaru i jest świadomy, że zakup Towaru wiąże się z obowiązkiem zapłaty poprzez kliknięcie przycisku oznaczonego jako „Do kasy” (oferta zawarcia umowy sprzedaży Towaru). Ponadto Klient obowiązany jest do wyboru:
- sposobu płatności;
- sposobu i adresu dostarczenia Towaru;
- Aby doszło do zawarcia pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umowy sprzedaży Towaru poprzez Sklep Internetowy (umowa sprzedaży na odległość), Sprzedawca powinien złożyć Klientowi oświadczenie o przyjęciu jego oferty zawarcia umowy sprzedaży Towaru. Sprzedawca przyjmuje ofertę w ten sposób, że wysyła Klientowi na jego adres e-mail podany przy rejestracji w Sklepie Internetowym albo przy wypełnianiu Formularza Zamówienia potwierdzenie przyjęcia oferty Klienta (Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji),
- W potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji Sprzedawca informuje Klienta w sposób jasny i wyraźny o złożonym zamówieniu, a w szczególności:
- O łącznej cenie za Towar uwzględniającej podatki oraz opłaty za transport, dostawę lub przesyłkę (usługi pocztowe),
- O głównych cechach Towaru (w zakresie właściwym dla rodzaju tego Towaru, np. model, rozmiar, kolor, itp.),
- O danych umożliwiających dostawę zamówionego Towaru (dane adresowe, dane kontaktowe – podane przy składaniu zamówienia poprzez Formularz Zamówienia).
- Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia (cofnąć ofertę zawarcia umowy sprzedaży Towaru) przed otrzymaniem od Sprzedawcy potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Oświadczenie woli o rezygnacji z zamówienia, Klient powinien wysłać do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres sklep@virnalingerie.pl W przypadku skutecznej rezygnacji z zamówienia nie dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży Towaru poprzez Sklep Internetowy – Klient nie jest zobowiązany do zapłaty ceny a Sprzedawca do wydania Towaru.
- Po zawarciu umowy sprzedaży Towaru Sprzedawca lub jego upoważniony przedstawiciel może skontaktować się z Klientem za pośrednictwem adresu e-mail podanego przez Klienta lub numer telefonu, w przypadku gdy:
- prawidłowa realizacja zamówienia wymaga dodatkowych ustaleń lub wyjaśnień;
- Towar objęty Zamówieniem nie jest dostępny w magazynie Sklepu Internetowego.
- W przypadku określonym w ust. 9.2 powyżej (brak Towaru w magazynie) Klient jest uprawniony do tego, aby w wiadomości e-mail do Sprzedawcy skierowanej na jego adres e-mail sklep@virnalingerie.pl:
- wyrazić zgodę na realizację zamówienia w całości w wydłużonym terminie uzależnionym od pojawienia się zamówionego Towaru w magazynie Sklepu Internetowego; w takim przypadku Sprzedawca podaje Klientowi przed podjęciem przez niego decyzji co do realizacji zamówienia szacunkowy wydłużony czas realizacji zamówienia;
- wyrazić zgodę na realizację zamówienia w pozostałej części (w zakresie zamówionych Towarów, które są dostępne w magazynie);
- anulować zamówienie w całości.
- W przypadku anulowania zamówienia albo realizacji zamówienia w pozostałej części, odpowiednia część zapłaconej ceny zostanie Klientowi zwrócona w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania odpowiedniej wiadomości e-mail Klienta, o której mowa w ust. 6.10 powyżej.
- Realizacja zamówień
- Realizacja Zamówień odbywa się wyłącznie w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia Klienta:
- w przypadku płatności przelewem tradycyjnym – po zaksięgowaniu zapłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy;
- w przypadku płatności przelewem elektronicznym – po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia o poprawnym wykonaniu płatności przez Klienta;
- Przewidywany czas realizacji zamówienia przez Sprzedawcę wynosi do 7 dni roboczych, liczonych od następnego dnia roboczego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą jego przekazania (nadania) podmiotowi wykonującemu dostawę zamówionego Towaru. Przesyłki są przekazywane podmiotom wykonującym dostawę tylko w dni robocze, do godziny 17.00 w danym dniu roboczym.
- Cena i sposób zapłaty
- Wszystkie ceny Towarów w Sklepie Internetowym są podawane w walucie złotych polskich (PLN) i zawierają wszelkie podatki typu VAT, cła.
- Ceny Towarów znajdujące się na stronie Sklepu Internetowego nie zawierają kosztów wysyłki.
- W przypadku, gdy Towary występują w różnych opcjach (tj. rozmiar, kolor, długość, itp.), ceny poszczególnych opcji Towarów mogą się różnić. Wówczas ceny konkretnych opcji Towarów są ściśle i precyzyjnie wyszczególnione wskazane i widoczne dla Klienta w Koszyku. Ceny te są widoczne dla Klienta już w chwili dodawania Towaru do koszyka.
- Po dodaniu do koszyka zamawianych Towarów Klient wybiera formę dostawy Towarów oraz i formę płatności za Towar. Zostaje mu wówczas podana informacja o całkowitej wartości zamówienia uwzględniającej koszty dostawy, transportu lub jakiekolwiek inne koszty. Szczegółowe zasady ustalenia ostatecznego kosztu dostawy Towaru, do którego poniesienia obowiązany jest Klient określa dział IX Dostawa.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny według swojego wyboru:
- poprzez Serwis Przelewy24 przez PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań za pomocą:
- przelewu bankowego elektronicznego (online);
- kodem BLIK
- za pomocą karty podarunkowej.
- poprzez Serwis Przelewy24 przez PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań za pomocą:
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian zarówno w cenach Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym, jak i w wysokości opłat za dostawę Towaru na adres podany przez Klienta. Każdorazowa zmiana w cennikach nie dotyczy jednak Klientów, którzy złożyli zamówienia przed wprowadzeniem zmian w cennikach.
- Dostawa
- Dostawa Towaru odbywa się w sposób wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu.
- Dostawa realizowana jest za pośrednictwem usługodawcy Inpost, Poczta Polska lub DPD, w zależności od wybranej formy dostawy przez Klienta.
- Dostawa Produktu do Klienta jest bezpłatna.
- Przewidywany czas dostawy Towaru na terytorium Polski to do 2 dni roboczych liczonych od dnia roboczego następującego po dniu nadania przesyłki przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zaleca aby Klient sprawdzał zawartość przesyłki w chwili jej odbioru od kuriera. W przypadku, gdy przesyłka nosi ślady jakiegokolwiek uszkodzenia, zniszczenia, zgniecenia, poplamienia Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu uszkodzeń przesyłki (lub jej zawartości).
- Prawo odstąpienia od umowy
- 1. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia do umowy dla tego, że w sklepie sprzedawane towary wykonane na zamówienie w ciągu 7 dni roboczych. Ze względu na spersonalizowany charakter naszych produktów, nie ma możliwości ich zwrotu.
2. Konsumentowi zgodnie z art. 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; – w przypadku produktu wykonanego na zamówienie.
- 1. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia do umowy dla tego, że w sklepie sprzedawane towary wykonane na zamówienie w ciągu 7 dni roboczych. Ze względu na spersonalizowany charakter naszych produktów, nie ma możliwości ich zwrotu.
- Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte Towary oferowane przez Sklep, są fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
- W przypadku stwierdzenia wady produktu i skorzystania przez Konsumenta z uprawnień wynikających z tytułu rękojmi, Konsumentowi, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji w terminie 2 (dwóch) lat od daty doręczenia produktu, w którym może żądać:
- naprawy produktu, lub poprawki krawieckie w razie złego dopasowania rozmiaru.
- wymiany produktu na wolny od wad,
- obniżenia ceny produktu,
- odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Klient powinien wypełnić formularz reklamacji dostępny na stronie Reklamacje i zwroty.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
- W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca niezwłocznie wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
- Towar wraz formularzem reklamacyjnym należy odesłać na adres: Kraków ul. Zakopiańska, nr 56, lok. 19, 30-435
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Koszty przesyłki pokrywa klient.
- Załącznik nr 1: Pobierz formularz reklamacyjny
- Opinie w sklepie internetowym
- Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym.
Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym. - Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedawca ponawia wysyłkę zaproszenia.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
- Przetwarzanie danych w celu wysłania maila z prośbą o ocenę Sklepu i/lub Towaru/Produktu odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, a przetwarzanie to odbywa się w usprawiedliwionym celu administratora danych (Sprzedawcy), którym jest doskonalenie oferty i/lub Towaru/Produktu i/lub Sklepu poprzez gromadzenie rzetelnych opinii o nich przez właściciela Sklepu.
- Dane osobowe Kupującego, w szczególności jego adres e-mail jest udostępniany podmiotowi Krajowy Rejestr Opinii SA z siedzibą we Wrocławiu przy pl. Solnym 15, 50-062 Wrocław i służy jedynie do weryfikacji, czy osoba dokonująca oceny jest faktycznie osobą, która dokonała zamówienia danego Towaru/Produktu.
- Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym.
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania lub usunięcia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczególne zasady przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę określone zostały w Polityce Prywatności i Plików Cookies.
- Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.